Jak zachować zdrowie po 50?

To, w jaki sposób się starzejemy, zależy tylko częściowo od rodziny, a tym samym od czynników genetycznych, jednak styl życia ma silniejszy wpływ na sposób, w jaki ten proces przebiega. Na szczęście sposób życia – rozumiany jako władza, fizyka działania i ogólnie wszystkie zasady zachowania dobrego zdrowia – można kontrolować.

Jakie zmiany następują po 50?

Czynniki definiujące starzenie się:

Utrata masy mięśniowej: utrata masy mięśniowej jest częścią naturalnego starzenia się i spowalnia metabolizm, powodując wzrost masy ciała. Dodatkowo komórki stają się oporne na insulinę wraz z wiekiem. Może to prowadzić do wzrostu poziomu tłuszczu w jamie brzusznej, szczególnie u kobiet.

Ponieważ komórki tkanki tłuszczowej, mięśnie i wątroba są oporne na insulinę, nie reagują normalnie na insulinę. W efekcie komórki wątroby nie przyswajają łatwo glukozy (cukru we krwi), co może spowodować wzrost poziomu cukru we krwi powyżej normy i zwiększyć ryzyko cukrzycy typu 2.

Zmiany skóry i włosów: skóra staje się cieńsza, sucha i mniej elastyczna. Niewiele osób jest w stanie uciec przed zmarszczkami, ale dobrą praktyką w ochronie skóry jest unikanie ekspozycji na słońce bez kremów ochronnych. Ponadto proces starzenia wpłynie nawet na włosy, w których komórki pigmentów (komórki nadające kolor) zostaną zredukowane, a włosy zaczną rosnąć szaro / białe.

Osłabienie wzroku i słuchu: pogorszenie wzroku i słuchu często objawia się wraz z wiekiem. Wiele osób w średnim wieku potrzebuje okularów do czytania, ponieważ oko staje się coraz trudniejsze do skupienia się na bliskich obiektach. Niektóre osoby starsze mają zaćmę lub mogą rozwinąć jaskrę (wzrost ciśnienia w oku).

Nawet noc widzenia i ostrość obrazu mają tendencję do zmniejszania się. Problemy ze słuchem są powszechne u osób starszych. Często dzieje się to stopniowo, więc nie zawsze to zauważasz. Z wiekiem dźwięk o wysokiej częstotliwości staje się trudniejszy do usłyszenia i staje się zbyt trudny do śledzenia rozmowy, gdy słychać szum dna.

Zmiany w rytmach snu: osoby starsze potrzebują mniej snu niż ludzie bardziej młodzi. Wraz z wiekiem zwykle budzisz się częściej i nie śpisz tak, jak w młodości.

Zmiany w funkcjonowaniu serca: częstotliwość pracy serca spada wraz z wiekiem, a tętnice mogą stać się bardziej sztywne. Te dwa czynniki mogą wywierać nacisk na serce, mogą powodować problemy z sercem.

Zmiany w kościach i stawach: u osób starszych może rozwinąć się osteoporoza, która powoduje zmniejszenie gęstości kości. Może to prowadzić do złamań kości. Z drugiej strony choroba zwyrodnieniowa stawów (redukcja chrząstki na poziomie stawów) jest również bardzo powszechna u osób w wieku powyżej 65 lat ze względu na zmniejszoną produkcję glukozaminy, chondroityny i wszystkich cząsteczek, które są podstawową strukturą chrząstek . Nadwaga zwiększa ryzyko.

Zmiany w funkcjonowaniu mózgu: mózg ma niesamowitą zdolność przystosowywania się do różnych warunków, które możesz prezentować w trakcie życia, a mimo to wielu ludzi pozostaje rozjaśnionych do końca swojego życia. Inni jednak przejawiali utratę pamięci wraz z upływem czasu. Może się to różnić i czasami jest oznaką początku choroby Alzheimera. Regularne ćwiczenia i wykonywanie czynności stymulujących mózg może poprawić funkcje poznawcze.

Jak zapobiegać zmianom natury organizmu

Powszechnie wiadomo, że dobry stan zdrowia utrzymuje się poprzez zdrowe odżywianie, w rzeczywistości sekretem jest spożywanie pokarmów naturalnych i nieprzetworzonych. Niektóre pokarmy, takie jak fasola i zielone liście warzyw, dostarczają niezbędnych witamin i minerałów oraz pomagają organizmowi zachować formę.

Niezależnie od tego, czy masz 4 czy 94 lata, te super pokarmy zapewniają moc odżywczą, która wspiera organizm. Na przykład: naukowcy odkryli, że codzienne spożywanie porcji fasoli lub soczewicy (3/4 szklanki) może pomóc w obniżeniu o 5% „złego” cholesterolu LDL. Inne badania wykazały, że konsument często jabłek zmniejsza ryzyko cukrzycy typu 2.

Chroń stawy: starzenie się nie oznacza, że ​​musisz rezygnować z chodzenia, a nawet biegania, w przeszłości uważano, że bieganie zrujnowałoby stawy kolan, ale nowe badanie sugeruje coś przeciwnego. Powiedział: TO MOŻE, jeśli masz zapalenie stawów lub uszkodzenie stawów, bieganie może nie być rozwiązaniem. Jednak nadal możesz skorzystać z ćwiczeń fizycznych, które pomagają wzmocnić mięśnie, wspierają stawy i zmniejszają ból, wybierając czynności mało wpływowe, takie jak spacer pieszo lub na rowerze.

Ćwicz umysł: spróbuj wyjść z rutyny i spróbować czegoś nowego, na przykład odwiedzać nowe miejsca, uczyć się gry na instrumencie muzycznym lub języka. Ta mantenera aktywuje twój mózg, utrzymując go w dobrym zdrowiu wraz z wiekiem.

Zmniejsz ilość sodu: ciśnienie krwi rośnie wraz z wiekiem. Aby tego uniknąć, zalecamy ograniczenie soli w diecie. Najgorsze źródła to żywność wstępnie ugotowana i paczkowana. Chleb i bułki mogą być również produktami bogatymi w sól. Szukasz naturalnego środka? Zjedz banana, dzięki zawartemu w nim potasowi pomoże zmniejszyć wpływ sodu w Twojej diecie i utrzymać niższe ciśnienie krwi.

Zażywaj suplementy: Znajdziesz u nas kilka suplementów poprawiających zdrowie organizmu, zazwyczaj są to preparaty przygotowane specjalnie dla ponad 50 lat, bogate w witaminy i minerały, w szczególności polecamy naszą formułę 50 Plus, bogatą we wszystkie witaminy A, B, kwas foliowy, jod, żelazo, magnez i cynk, które razem mogą zapewnić pełne wsparcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *